Det seriøse modstykke til PowerPoint

Det er efterhånden længe siden, at jeg blev introduceret til præsentationsværktøjet prezi.com – i den forgangne weekend var jeg så til pædagogisk dag på skolen, og oplevede en foredragsholder bruge netop prezi til sit slideshow, hvilket gav mig en aha-oplevelse.

Nu har jeg så brugt lidt tid på at sætte mig ind i dette online tool. Det bliver mere og mere fascinerende, jo længere man bevæger sig ind i prezi-junglen. Jeg tror dog godt, at jeg kan fastslå, at jeg med alt sandsynlighed er færdig med at bruge PowerPoint. Prezi fremstår bare lige en tand mere dynamisk og dermed også mere interessant at se på, synes jeg. Dernæst er jeg overbevist om, at Prezi indeholder nogle flere fede features end PP.

Hvis du sidder og tænker: “Hvad er det lige, der snakkes om?”, så klik her og se mit bedste bud pt. på en prezi.

Share

3 meninger om “Det seriøse modstykke til PowerPoint

  1. Det er kool lavet det der! -Har du lavet det forløb med en 9. klasse? 🙂
    Det er imponerende hvordan du kombinere mulighederne omkring internettet med samfundsfag.. 🙂
    Gad godt have haft en sådan engageret lære under min folkeskole! Begynder selv at bruge prezi til mine præsentationer, tak!

    1. Tak for roserne,

      Et eller andet sted i forbindelse med faghæftet for folkeskolen står der følgende, citat:

      “Gode it- og mediekompetencer, og evnen til at ajourføre dem, er blevet væsentlige forudsætninger for,
      at man som borger kan tage aktivt del i et moderne, demokratisk og digitaliseret samfund.”

      Hvis man skal tage ovenstående seriøst, så er der vel næppe ret mange veje uden om internettet?! – og så kan man lige så godt gå hele vejen med facebook, sms und alles. Derudover så finder jeg det ret fedt at koble mulighederne på nettet med fx kedelige “ismer”. Kombinationen kan måske fange nogle teenagere nemmere end ellers?! I modsat fald , så håber jeg, at de alligevel har fået noget med, hvem ved?!

      Endnu en gang, tak for roserne – de luner.

Skriv en kommentar