Sidebemærkninger

Fra app’ernes planet

Fra Læremiddel.dk, citat:

“En af lærernes (mange) aktuelle udfordringer er at planlægge undervisningsforløb, hvor apps indgår som led i læringssituationer. I en artikel om apps i fagundervisningen henvendt til lærere og konsulenter bruges begreber fra læremiddeldidaktikken til at udvælge og evaluere apps i undervisningen, ligesom der gives konkrete bud på undervisning med apps.”

Læs hele artiklen ved at klikke her

Microsoft på charmeoffensiv

I dag kunne man læse flg. på folkeskolen.dk, citat:

It-giganten Microsoft er på charmeoffensiv i uddannelsessektoren og giver nu alle elever og studerende over 13 år mulighed for selv at skaffe sig gratis adgang til deres Office-programmer – også til privat brug. Danske elever forventes at få muligheden inden årets udgang.

læs resten af artiklen ved at klikke her.

En underlig fornemmelse

Jeg fandt her til aften ved et tilfælde ud af, at Forlaget Systime har anvendt et uddrag fra mit blogindlæg den 31. januar 2012 om bogen “Fuld forvandling” af Dorte Vang Eggersen. Jeg var ikke klar over, at Systime havde brugt mine ord i salgsarbejdet for deres bog – ikke at det gør noget tværtimod, det er snarere lidt rart at andre kan have glæde af indlæg på Eftersidderen. Du kan finde uddraget ved klikke her (gå ind under anmeldelser).

 

Digitale forløb lige til at bruge

Jeg har netop afleveret to digitale undervisningsforløb til en lokal netværksgruppe om IT og undervisning, som jeg er medlem af. Der er tale om to forløb til så forskellige fag som idræt og samfundsfag. Du er velkommen til at bruge dem helt eller delvist – derfor kan du hente de to forløb i wordformat her kvit og frit:

Undervisningsforløb o-løb QRtags

Undervisningsforløb om ismer samfundsfag