9 smarte tricks til at optimere dine søgninger på Google

Når mine elever skal løse en given opgave, er deres reaktion altid den samme: GOOGLE! Det kan skyldes mange forhold, men faktisk tror jeg, at det mest af alt skyldes dovenskab. Jeg har i min tid som lærer lagt mærke til, at rigtig mange elever bruger google på flg. måde: De skriver simpelthen blot spørgsmålet i søgefeltet, og håber derefter på det bedste…..

…. Hvis svaret så ikke findes blandt de 5 første søgeresultater, så er det (ifølge mange elever) en latterlig opgave, som de derfor heller ikke behøver at spilde mere tid på. Man siger altid, at elever ved meget mere om nettet end de voksne generationer gør – dette tror jeg er en sandhed med modifikationer. Min erfaring er i alle tilfælde, at mange elever er meget lidt åbne overfor nye muligheder på nettet, de holder sig ofte til de vante sites som fx google, facebook og youtube.

Faktisk tror jeg, at denne opførsel til dels skyldes uvidenhed om fx søgemaskinernes opbygning. De fleste elever ved ikke, hvordan man kan optimere sine søgninger på google. Hvis man ikke finder det, man søger i første hug – så må man forsøge sig med en anden vej til resultatet, synes jeg. Her er det, at den vedhæftede artikel kommer ind i billedet – læs den, og giv den derefter til dine elever …..

Artikel om google-søgninger, klik på Ni smarte tricks.

Share

3 meninger om “9 smarte tricks til at optimere dine søgninger på Google

  1. Have you ever thought about adding a little bit more than just your articles?

    I mean, what you say is important and all. Nevertheless imagine if you added some great graphics
    or video clips to give your posts more, “pop”! Your content
    is excellent but with images and video clips, this website could undeniably be one of
    the best in its field. Great blog!

  2. It’s actually a nice and useful piece of info. I’m glad that
    you shared this helpful info with us. Please stay us informed
    like this. Thank you for sharing.

Skriv en kommentar