Blogs ’bout billedkunst, part two

BilledKunstFor snart 2 siden udgav jeg her på bloggen et indlæg med overskriften “Blogs ’bout billedkunst”. Man kan sige, at det måske er lidt sent at komme med et opfølgende indlæg. På den anden side; hellere sent end aldrig, kan man også sige.

Dengang i maj ’12 skrev jeg følgende: I min optik hører faget nu til blandt de fag, som jeg helst ikke vil undervise i, da det er et meget komplekst fag, hvor man virkelig skal holde tungen lige i munden, hvis faget skal give mening for eleverne.

Det forholder sig stadig sådan, at jeg helst ikke underviser i dette fag. Hvorfor så lave et opfølgende indlæg? Jo, det gør jeg af den simple årsag, at jeg finder det interessant at tage temperaturen på forskellige fagblogs – også blogs omhandlende faget billedkunst. Jeg skal gerne endnu en gang indrømme, at faget bestemt ikke hører til blandt mine favoritter rent undervisningsmæssigt, men alligevel er det et spændende fag, synes jeg. Ganske som faget, efter min bedste overbevisning, også er vigtigt i forhold til at uddanne og ikke mindst danne børn og unge.

Da forgængeren til dette indlæg udkom på denne blog tilbage i maj ’12, tillod jeg mig at linke til et par blogs om emnet. Dette vil jeg også gøre i dette indlæg, eftersom de udvalgte blogs alle er seværdige på hver deres måde. Nedenstående blogs giver ligeledes et billede af fagets mangfoldighed og kompleksitet – godt, at det ikke er mig, der skal finde på i den sammenhæng, fordi så langt rækker mine kreative evner desværre ikke.

  • Almost art – 2 billedkunstlærere der holder af at anskue kunsten fra de skæve vinkler – og som gerne viser nogle af de projekter, de laver med deres elever frem.
  • Bidt af billedkunst -En fed blog om billedkunst og billedsprog
  • Line Frøslev – Line blogger om billedkunst med bl.a. børn. Lad dig inspirere af mange sjove/skæve indlæg fra hendes flotte blog.
  •  Fru Billedkunst –  bloggeren bag fru Billedkunst er Tina Kejlberg, der har mere end 20 års erfaring med faget billedkunst i folkeskolen. Bloggen ganske mange fede forløb, som man kan lade sig inspirere af.

Skriv et svar

