Quizlet – sproglærerens hedeste drøm

quizletSå lige at Eva Pors på sin blog “111 variationer til undervisning” havde begået et meget fyldestgørende indlæg om sitet Quizlet.com – inspireret heraf tænkte jeg, at jeg lige måtte give mit besyv med.

Efter min bedste overbevisning bør alle sproglærere i folkeskolen såvel som på gymnasie-niveau have kendskab til sitet quizlet. Kort fortalt er der tale om et, efter min mening, ret så spektakulært flashcard-program, som nok egner sig bedst til glosetræning. Hvordan man lige skal bruge sitet, vil jeg ikke kloge mig på, eftersom mine kundskaber som sproglærer er stærkt begrænsede. der må dog ikke herske tvivl om, at sitet bestemt indeholder nogle anderledes muligheder i forhold til fremmedsprogsindlæring og it – måske i en kombination med facebook.

Det sidste vil jeg gerne uddybe. Måske kunne man lade eleverne (særligt i overbygningen) lave små quizzer til hinanden, som efterfølgende kunne deles via klassens facebook-side således, at eleverne kunne spille hinandens glose-quizzer. Jeg er dog ikke så naiv, at jeg tror, at sitet kan træde i stedet for den almindelige undervisning i fremmedsprog, men som et supplement mener jeg bestemt, at quizlet har nogle muligheder.

Et fedt plus ved sitet er, at det er kan bruges på flere platforme fx laptops, iPads/phones og android.

Læs i øvrigt hele Evas indlæg ved at klikke her.

En mening om “Quizlet – sproglærerens hedeste drøm

Skriv et svar

