Eftersidderens julegave

edudemicSå blev det jul eller næsten jul. På skolen blev det jul i dag med kirkegang og julehygge sammen med eleverne. Jo, jeg synes, at vi fik sendt hinanden på juleferie på en fin måde.

Hvad så nu? Tja, jeg tillader mig her på eftersidderen at holde lidt ferie, hvorfor der heller ikke vil komme flere indlæg her på bloggen på denne side af juledagene. Men lur mig om ikke jeg bliver nødt til at udgive et indlæg eller tre mere inden, at dette år rinder helt ud den 31. dec. 2012 – det tror godt, at jeg tør love.

Inden julefreden helt sænker sig over bloggen Eftersidderen, vil jeg gerne benytte lejligheden til at ønske dig, kære læser:

God Jul

Ligesom juleaften skal du heller ikke snydes for en gave. Eftersidderens gave i år er et link (ikke overraskende) til sitet edudemic, som virkelig er et godt sted at hente inspiration til arbejdet med web2.0 i skolen. Sitet er godt nok på engelsk, men indeholder en lang række fantastiske artikler omhandlende fx:

  • Hvordan du bruger twitter i dit klasseværelser
  • 5 alternativer til youtube
  • 25 måder at bruge tablets på i undervisningen
  • 20 kreative måder at bruge instagram på i undervisningen
  • 50 fantastiske podcasts til sprogindlæring
  • eller … mulighederne er nærmest uendelige

Som du måske allerede nu kan regne ud, så er mulighederne med edudemic nærmest uendelige. Alle lærere uanset fag vil uvtvivlsomt kunne have stor glæde af artiklerne på edudemic – besøg sitet ved at klikke her.

edudemic

En mening om “Eftersidderens julegave

Skriv et svar

