Voto.se – endnu et poll-værktøj

Jeg ved ikke om jeg har en eller anden mani med poll-værktøjer på nettet?! Det er lykkes mig at støve endnu et online værktøj op. Skal jeg være helt ærlig, så er det ikke mig selv, der har fundet det. Jeg har fået det anbefalet af en svensker  Monica Löfgren via det sociale netværk Twitter.

For at begynde med begyndelsen. Jeg kender ikke Monica Löfgren personligt. Jeg har aldrig mødt hende. Jeg ved blot, at hun er en svensk lærer med interesse i IKT. Nå ja, så indgår hun i mit PLN (personal learning network) via twitter. Med andre ord hun abonnerer på mine tweets og jeg på hendes – det er på den måde, at vi har fået kontakt med hinanden. Monica må via twitter have set, at jeg gjorde opmærksom på mentimeter.com, hvilket har fået hende til helt uopfordret at gøre mig bekendt med voto.se – det er da internationalt samarbejde godt nok på et uformelt plan men alligevel.

Med andre ord hun abonnerer på mine tweets og jeg på hendes

Det bedste ved hele denne lille historie er, at voto.se faktisk er et glimrende alternativ til fx mentimeter og DR Smartpoll. Voto.se er godt nok på svensk, hvilket måske kan være en udfordring for mange. Alligevel vil jeg mene, at det ikke bør være et argument for at vælge tjenesten fra. Bruger-interfacet på voto.se er så simpelt og indlysende ligetil, at det næsten giver sig selv svensk eller ej. Jeg vil i alle tilfælde ikke tøve med at give voto.se mine varmeste anbefalinger – det er helt sikkert et site eller en tjeneste, som jeg vil få stor glæde af i min fremtidige undervisning, 100%

 

Skriv et svar

