Mentimeter – et online poll-værktøj

Facebook kan bruges til mange ting. Jeg bruger min facebook-profil i forhold til social kontakt med vennerne. Jeg bruger også min facebook-profil meget aktivt i forhold til mit lærerjob. Når jeg siger aktivt, så mener jeg, at jeg via min facebook-profil er medlem af forskellige facebook-fora for undervisere. Det har ofte vist sig at være ret så givende.

Dagen i dag har igen vist sig at være nyttig på den front. Jeg opdagede via en facebook-gruppe, der hedder “Flippa Klassrummet” en, for mig ny, webtjeneste. Min opdagelse hedder mentimeter.com – et online poll-værktøj, som bestemt åbner nogle muligheder i forhold til interaktiv undervisning. Jeg har tidligere her på bloggen og i andre sammenhænge gjort opmærksom på DR Smartpoll. Min erfaring har dog vist sig, at netop DR Smartpoll for ofte ikke fungerer særligt hensigtsmæssigt i praksis – ærgeligt for ideen er god.

Mentimeter ser dog ud til at være løsningen på de problemer, jeg har haft i forhold til DR Smartpoll. Altså mentimeter har også nogle begrænsninger men alligevel ser det ganske lovende ud. Det fungerer i alt sin enkelthed ved, at man opretter en profil (så kan man nemlig gemme sine polls i skyen på sin mentimeter-konto), hvorefter man kan oprette en online afstemning. Hvis man ikke vil have en gratis mentimeter-profil, så kan man dog godt gøre brug af tjenesten alligevel – dog i en meget begrænset udgave. Det fede ved denne tjeneste er, at den er platforms-uafhængig, og at man får svarene smidt ind i et online søjlediagram med det samme (søjlediagrammet vil utvivlsomt egne sig godt til et smartboard, IWB). Prøv at at klikke her eller scan koden ovenfor.

En mening om “Mentimeter – et online poll-værktøj

Skriv et svar

