Textivate interaktive tekster som du aldrig har set det før

I forlængelse af mit seneste indlæg om IWB i skolen så har jeg lige lyst til at gøre opmærksom på et smart lille website, der netop udmærker sig ved at gøre tekster interaktive på en måde, som umiddelbart egner sig helt perfekt til IWB. Det lyder måske for godt til at være sandt? 

Hvis jeg nu skal være helt ærlig, så tilfalder æren af at opdage denne fede web 2.0-ressource slet ikke mig men Eva Strandberg, som den 19. oktober på sin blog Skolestuen gjorde mig bekendt med Textivate. I stedet for at jeg gentager Evas indlæg fra den 19. oktober 2012 på skolestuen, så synes jeg, at det er mere reelt, at henvise til Evas indlæg om textivate i stedet. Hvis du derfor gerne vil vide mere om denne helt i gennem fantastiske ressource til dansk- eller sprogundervisning, så klik her.

Jeg vil dog afslutningsvist gerne sige, at Textivate er så vanvittigt nemt at bruge, at det nærmest skriger til himlen. Jeg håber, at dette indlæg kan medvirke til at endnu flere får øjnene op for en fantastisk webtjeneste, som ovenikøbet er gratis. Hvis dansk- og sproglærere har våde drømme i forhold til IWB, så må Textivate bestemt være indbegrebet af en sådan.

2 meninger om “Textivate interaktive tekster som du aldrig har set det før

    1. Linket virker da fint nok – det linker som det skal til skolestuen.blogspot.com, hvor du kan finde Evas oprindelige indlæg om Textivate.

      At du ikke kan finde textivate vhja. google ved jeg ikke hvorfor – selv fandt jeg det dd. i første forsøg ved at skrive ordet “TEXTIVATE”, webadressen er i øvrigt: http://www.textivate.com

Skriv et svar

