Tysk på telefonen

Jeg er en Nordsjællænder, som på 5. år er bosiddende i Sønderjylland. Af samme grund er mine tyskkundskaber stærkt begrænsede til stor morskab for mine sønderjyske kolleger. Bevares på den gl. karakterskala fik jeg da 11 til folkeskolens afgangsprøve og 9  til min studentereksamen – men kun fordi, at jeg snød i begge tilfælde. Nok om det.

Det ser ud til at jeg har fundet en app til min telefon, som måske kan afhjælpe mit handicap i forhold til det tyske sprogs genvordigheder. Applikationen, som jeg helt tilfældigt er faldet over, hedder meget originalt “Deutsch Tests – Lerne mit Spass”. Folkene bag denne app, som findes til wphones, android og iPhone skriver flg. beskrivelse af deres app, citat:

“Lerne mit Spaß. Deutsch unterwegs lernen.

Unsere DeutschTests-App soll Dir helfen, Deine Deutschkenntnisse schrittweise zu verbessern. AlleTests sind in drei Schwierigkeitsstufen (A1/A2, B1/B2, C1/C2) gegliedert und entsprechen dem Gemeinsamen Europäischen Referenzrahmen für Sprachen. Jeder Test besteht aus 20-30 Fragen.

Lerne auf einfache Weise die deutsche Sprache und erweitere Deinen Wortschatz sowie Deine Grammatikkenntnisse! Mit unserer App macht Lernen Spaß – sowohl zu Hause als auch unterwegs.”

Jeg skal ikke kloge mig ud i en nærmere oversættelse af ovenstående – det rækker mine nuværende tyske sprogkundskaber slet ikke til. Jeg vil blot nøjes med at konstatere, at app’en ser spændende ud – og hvem ved, måske kan den bruges i tyskundervisningen?! 

Hvis du er blevet nysgerrig, så klik evt. her eller her for yderligere info.

Skriv et svar

