PowToon : NO

Tja, jeg ved ikke helt hvorfor, men jeg har en eller anden svaghed for fede præsentationsværktøjer. Prezi, Vuvox, Sliderocket you name it, der er mange af slagsen, og nu har jeg så opdaget endnu et.

Navnet er Powtoon. Normalt ville jeg ikke gide bruge spalteplads på Powtoon, da det ikke tilbyder en gratis service, men eftersom sitet er omfattet af skoletube, så er det pludselig en helt anden sag. Powtoon er så genialt, at det dårligt lader sig beskrive. Jeg er oven ud begejstret for dette formidable værktøj, eftersom det giver brugeren mulighed for at lave dels trad. præsentationer tilsat lidt tegneserielook og dels lidt mere avancerede “præsentations-film” om man så må sige.

“Oven i hatten er tjenesten afsindig nem og meget overskuelig at gå til – også for personer uden det helt store kørekort ud i web 2.0”

Det er det sidste, som er det geniale i min optik. Disse små film kan bruges i mange sammenhænge. Jeg forestiller mig fx at man i dansk kunne arbejde med reklamemediet og via Powtoon fremstille sine egne simple reklamefilm. Man kunne også i fx samfundsfag producere sine egne valgvideoer. Matematiklæreren kunne bruge mediet til at fremstille simple instruktionsvideoer for fx lektielæsning.

Mulighederne er uendelige, som jeg ser det. Det er vel kun fantasien, som i virkeligheden sætter grænser for udfoldelsen. Oven i hatten er tjenesten afsindig nem og meget overskuelig at gå til – også for personer uden det helt store kørekort ud i web 2.0. Nedenfor kan du se mit bud på en video, som kunne bruges på mit arbejde til at fortælle mine kolleger om undertegnede (klik på linket og se mere).

PowToon : NO.

Skriv et svar

