Historypin.com – leg med historiske billeder

Den anden dag sad jeg, som så ofte før, og surfede lidt hovedløst rundt på nettet. Mit surferi denne dag endte dog med, at jeg fandt et sjovt website, som utvivlsomt kan bruges i historieundervisningen på de fleste niveauer.

Jeg kunne i alle tilfælde sagtens tænke mig at lave mit eget lille forløb, hvor eleverne skulle hjem i gemmerne og finde historiske billeder, som vi kunne uploade og beskæftige os med på det rent lokalhistoriske plan – måske burde man opsøge det lokale  plejehjem, og lade de ældre fortælle deres historier evt. ud fra de uploadede billeder. Jeg tror faktisk, at det skal vlære et projekt i min 8. klasse i det kommende skoleår. Se mere her.

Share

Skriv et svar

