CFU på bloggen

Det må jeg sige! Jeg er godt nok lidt imponeret af CFU-Nordjylland. Der har fagkonsulenterne i hhv. kristendomskundskab, historie og samfundsfag åbnet en blog for hvert f de 3 fagområder.

Personligt finder jeg, som aktiv og ivrig blogger, at initiativet er friskt og ambitiøst. Her er, efter min bedste overbevisning, virkelig tale om nogle fagkonsulenterne, der i den grad forsøger at holde fingeren på pulsen. Tænk engang 3 forskellige blogs udbudt af CFU-Nordjylland, hvor man ugenligt kan finde den nyeste information om undervisningsmaterialer, arrangementer, kurser og links. Som en lille ekstrabonus kan man via bloggen også chatte (tror, at de mener) samt med med CFU´s fagkonsulenter.

“Jeg er desværre ikke ansat i det nordjyske, men alligevel indeholder de 3 blogs god information for mig også.”

Nu har jeg smugkigget lidt på de 3 blogs, og jeg synes faktisk, at de forskellige indlæg holder et ok højt niveau, hvor man som underviser virkelig får inspiration til den daglige praksis. Jeg er desværre ikke ansat i det nordjyske, men alligevel indeholder de 3 blogs god information for mig også. Det er fx muligt, at finde korte indlæg, som kan danne grundlag for længerevarende undervisningsforløb om dette eller hint indenfor et givent fagområde.

Derudover indeholder disse blogs også nyhedsrelateret stof som fx beskeden om, at DR SKOLE helt gratis tilbyder en imponerende samling på 34 interaktive prøveoplæg til brug i hhv. historie, kristendomskundskab og samfundsfag – hvis du ikke kan vente på mit næste indlæg (der skal omhandle denne nyhed) så kan du se mere her.

“Alt i alt er der fra CFU-Nordjyllands side virkelig tale om 3 faglige guldgruber af høj karat.”

Alt i alt er der fra CFU-Nordjyllands side virkelig tale om 3 faglige guldgruber af høj karat. Jeg håber virkelig, at folkene bag disse blogs kan vedblive at holde fanen højt – dvs. blive ved at udgive relevante indlæg, eftersom det er en kendt faldgrube for bloggere, det der med at blive ved med at skrive således, at bloggen ikke dør ud.

Hvis du har fået mod på at se de 3 blogs, så skal du blot klikke på fagområder nedenfor:

Share

Skriv et svar

