Endelig lidt kritisk stillingtagen

Den gadget, som har skabt den største fortyrrelse i skolen på det seneste, er uden sammenligning iPad’en fra computergiganten Apple. Der er intet (for os nørder), der kan skille vandene som det designmæssige stilikon, som man enten elsker ubetinget eller er lidt tøvende overfor.

Nu så jeg så lige i det seneste online nummer af gymnasiskolen.dk, at der var en ok artikel, som på en stille og rolig facon opridsede plusserne såvel som det modsatte for denne nok så omtalte tablet. Efter at have læst artiklen, som du finder her, er jeg måske blevet lidt mere overbevist om iPad’ens berettigelse i undervisningen.

“iPads fungerer bedst, efter min bedste overbevisning, i en kombination med den traditionelle pc’er.”

Jeg vil stadigvæk holde på, at man som underviser og skole skal være sig meget bevidst om, hvorfor man gerne vil gøre brug af iPads i undervisningen – iPads fungerer bedst, efter min bedste overbevisning, i en kombination med den traditionelle pc’er. Tablets som iPads kan næppe endnu stå alene i undervisningen uden, at den har sine begrænsninger.

Share

Skriv et svar

