Hovsa!

Så skete det igen.  Jeg sad og hang foran skærmen på arbejdet, og surfede vel egentlig bare sådan lidt hovedløst rundt på nettet. Det var ikke fordi, at jeg ledte efter noget bestemt, men tilfældet (eller skæbnen) ville, at jeg skulle finde lidt gratis guld til skolelærerne alligevel.

Efterhånden sker det relativt ofte, at jeg finder gode websites, som kan bruges i undervisningen. Flere af mine kolleger undrer sig over, hvor eller hvordan jeg finder disse sites. Til det må jeg blot sige, at jeg efterhånden har fået opbygget et temmelig stort netværk af sites, som jævnligt får besøg af mig – særligt, når jeg sidder og keder mig lidt. Så der er faktisk ikke tale om det helt store hokus-pokus.

Jeg har tidligere her på bloggen undret mig over kollegers manglende lyst til at netværke virtuelt. Men lige netop dagens tre guldkorn er tre ret gode eksempler på resultatet af et sådan uformelt netværk – pointen er, at det ofte betaler sig, når man lader det ene museklik tage det næste.

“Dette link er, synes jeg, ret fedt, eftersom det kan bruges i hele grundskoleforløbet fra de mindste elever til de ældste.”

Det første link falder faktisk ret godt i tråd med mine to indlæg fra den 15. maj. Kort fortalt omhandler disse to indlæg aktiv brug af smartboard i matematikundervisningen. Du kan læse indlæggene ved at klikke her eller her. Det nye link i denne sammenhæng hedder www.ixl.com, dette link er, synes jeg, ret fedt, eftersom det kan bruges i hele grundskoleforløbet fra de mindste elever til de ældste.

Det næste link, som du finder her, er blot en lille udgivelse fra www.issuu.com – et site, der bruges alt for lidt af skolelærere og andre undervisere. Endelig synes jeg, at denne simple toolbox (klik her) måske kan bruges som en slags appetitvækker til brugen af Interactive Whiteboards i undervisningen.

Share

2 meninger om “Hovsa!

Skriv et svar

