Et lille link til smartboardet

Som blogger er det altid fedt at få kommentarer fra sine læsere. Når bloggen så også fungerer som en slags base for vidensdeling eller erfaringsudveksling blandt kolleger – kendte såvel som ukendte. Tja, så er det blot endnu federe at blive begavet med gode undervisningsfifs.

Det er netop, hvad der skete for mig i forbindelse med mit forrige “Matematik på smartboard” indlæg på denne blog. En venlig læser/kollega gjorde mig bekendt med et, synes jeg, helt fantastisk fedt link til et site, som alle matematik- og engelsklærere burde kende til. Måske er der ikke noget nyt i sitet for dig? Men for alle os andre, må man blot konkludere, at linket til ICT GAMES er i en verden for sig.

“Men mange lærere tænker desværre, at det som de bruger nok ikke har interesse for andre end dem selv – intet kunne være mere forkert, synes jeg.”

Jeg er simpelthen så glad for henvisninger til links i denne kaliber. Alle de små spil, der i øvrigt egner udmærket til IWB (Interactive WhiteBoards), kan man jo netop bruge her og nu i undervisningen. Den eneste lille hurdle er måske, at sitet er på engelsk, men det tror jeg godt, at både elever og lærere kan overkomme.

Endnu en gang 1000 tak for linket til ICT GAMES – gid nogle flere ville følge dit eksempel til gavn og glæde for alle undervisere på grundskoleniveau. Jeg tror desværre, at rigtig mange undervisere ligger inde med endnu flere gode links eller færdige forløb, som blot venter på at blive delt. Men mange lærere tænker desværre, at det som de bruger nok ikke har interesse for andre end dem selv – intet kunne være mere forkert, synes jeg. Alt bør da have interesse, eftersom vi alle sammen kun har godt af, at blive inspireret af nye materialer, ideer og forløb. Lad dette være en opfordring til at dele lærere imellem på alle niveauer (også gerne via denne blog).

Share

En mening om “Et lille link til smartboardet

Skriv et svar

