PLN på Facebook kan man det?

I et forsøg på at få mine kolleger til at netværke virtuelt har jeg oprettet en gruppe på Facebook, hvori vi kan videns- og erfaringsdele på livet løs. Jamen burde det ikke ske i skoleintra?

Jo, men skoleintra er desværre, efter min bedste overbevisning, et meget stift system med alt for mange undermenuer og manpper og …. – systemet er med andre ord meget lidt fleksibelt. Så var det jeg tænkte FACEBOOK. Mange af mine daglige kolleger er alligevel “på”, hvorfor så ikke gøre brug af denne platform?

“Måske vil nogle også få lyst til at inddrage facebook mere aktivt i undervisningen.”

Tanken er, at alle er administratorer, dvs. alle kan lukke nye kolleger ind (i varmen), og alle kan slå noget op på grupens væg. Måske er ideen et flop over tid, men jeg håber naturligvis, at mit initiativ vil give gruppens medlemmer blod på tanden mht. PLN således, at de ogsåvil opsøge andre virtuelle læringsnetværk på andre platforme fx twitter. Måske vil nogle også få lyst til at inddrage facebook mere aktivt i undervisningen. Lad os nu se, facebookgruppen skal i alle tilfælde have chancen.

Share

En mening om “PLN på Facebook kan man det?

  1. Det ser faktisk ud til at facebook-gruppen hitter blandt mine kolleger. Jeg har i alle tilfælde fået mange positive tilkendegivelser. Den første kollega har da også allerede slået et link op (oven i købet et af de lidt federe af slagsen) således, at gruppemedlemmerne kan hente ny inspiration. Jeg skal nok skrive et lidt længere indlæg senere om projektet.

Skriv et svar

