Eftersidderens netværk, part II

Den anden dag omtalte jeg forskellige netværk, man som underviser kan gøre brug af via bl.a. facebook og Linkedin.

Jeg glemte dog nogle. Hvis man har en konto på Diigo.com, så kan man også være en del af den virtuelle diskussion i følgende fora:

  • Web2.0Beviset
  • Ipads in Education
  • IT Torvet (findes også som blog i trad. forstand)
  • Classroom 2.0
  • Uddannelse og læringsteknologi

Jeg siger ikke, at man skal være medlem af alle de mange forskellige netfora for undervisning og IT. Min pointe er blot, at opbygger man et netværk på nettet (et såkaldt PLN – Personal Learning Network), så vil man helt sikkert også have flere muligheder for erfaringsudveksling til rådighed, når det kommer til udvikling af gode undervisningsforløb.

Min erfaring er, at jeg ofte får en mere brugbar faglig sparring, når jeg gør brug af mit PLN. Dette skyldes sandsynligvis, at er nødt til at forholde mig kritisk til min egen praksis, når jeg ikke kender mine diskussionspartnere IRL (In Real Life – personligt). Blot nogle tanker.

Share

2 meninger om “Eftersidderens netværk, part II

Skriv et svar

