Facebook i klasseværelset mm.

Jeg har vidst tidligere argumenteret for at gøre brug af facebook i undervisningen? Dette indlæg skal ikke være en lang salgstale blot en lille reminder indeholdende en lang række gode argumenter – også for web 2.0 generelt i undervisningssammenhænge.

Jeg har vhja. mit virtuelle netværk af ligesindede (mit såkaldte PLN) erfaret, at der findes en række gode argumenter for at inddrage facebook som et aktiv i undervisningen. De argumenter skal du, kære læser, naturligvis ikke snydes for, af samme årsag kan du find dem ved at klikke her Du kan også vælge linket her eller klikke her. Endelig er der også denne mulighed Som du måske har bemærket, er der tale om 4 knaldgode links til at indtænke facebook i undervisningen således, at facebook kan bruges offensivt som et aktiv – tænk lige over det, og efterlad gerne en kommentar.

Endelig har jeg også fundet en liste med ikke mindre end 101 gode tools i kategorien “web 2.0”, som enhver underviser bør have kendskab til – se listen her.

Jeg tror, at facebook er kommet for at blive. Derfor kan vi som undervisere ligeså godt vænne os til fænomenet, og bruge det aktivt i vores undervisning – hvis eleverne sværger til facebook, jamen så, mener jeg, at læreren også skal have kendskab til, hvordan facebook kan bruges offensivt i undervisningen. Derfor dette indlæg.

Share

En mening om “Facebook i klasseværelset mm.

Skriv et svar

