Twitter – en del af mit PLN

Personal Learning Network eller blot PLN. På dansk mit virtuelle interessefælleskab eller netværk på det prof. plan dannede i går rammen for en workshop på min daglige arbejdsplads om netop virtuelle netværk. Som jeg også skrev i går her på bloggen, så er jeg overbevist om, at en del af mine kolleger gik derfra en smule klogere end, da de kom – det er jo en fed fornemmelse at have.

Hvorfor så dette indlæg? Jo, med dette indlæg vil jeg lige forsøge at skære helt ud i pap og neon, hvorfor twitter er vigtig for mig (selvom, at jeg er ny i twittersammenhænge), når det kommer til min personlige forberedelse af fx undervisningssituationer.

Jeg skrev fx flg i går aftes på min twitter-profil:

Nedenfor kan du se de svar, jeg indtil videre er blevet begavet med – responstiden er ret hurtig, synes jeg. Desuden kan man jo stille alverdens spørgsmål i sit twitter-netværk – ovenstående er jo for så vidt blot et eksempel.

Hvis du undrer dig over, hvor de pågældende reaktioner rent geografisk kommer fra, så vil jeg da gerne lige ridse det op kort:

  • New York City
  • Washington DC
  • Rødovre

Den sidste by forekommer måske ikke så eksotisk som de to andre, men jeg sidder i Sønderborg, hvilket blot illustrerer, at vi nok næppe ville have udvekslet erfaringer IRL (in real life).

Share

Skriv et svar

