Skal lærere på twitter?

Skal lærere twitte og i givet fald hvorfor? Det spørgsmål har jeg tit stillet mig selv. Hver gang strander spørgsmålet på min bekymring for, om jeg overhovedet har noget interessant at byde ind med i forhold til andre og deres undervisning.

De fleste kender vel problemstillingen bare i en anden forklædning: Facebook. Mange har sikkert prøvet at harmes over vennernes tilsyneladende ligegyldige statusopdateringer fx “XX vasker nu” eller “YYskal handle ind til weekenden”. I sådanne tilfælde tænker man “nå og … ?”. Af samme grund har jeg hidtil holdt mig fra tjenester som twitter.

Men hvad nu, hvis man så på twitter med prof. øjne – altså så twitter som en del af fx et fagligt netværk? Kunne det måske give noget konstruktiv feedback? Tja, jeg ved det ikke, men måske skal jeg prøve det af i nær fremtid – hvis man tager et kig på videoen nedenfor (godt nok er den på engelsk, men den er nu nem nok at forstå, synes jeg), så åbner twitter bestemt nogle muligheder i forhold til at skabe sig et fag-fagligt netværk. Det kan som bekendt være en øjenåbner at diskutere sin undervisning med kolleger ikke blot dem fra lærerværelset … næh, snarere alle de andre.

Hvis du har erfaringer med dette medie, må du hellere end gerne smide en kommentar til dette indlæg. Tror du på ideen?

Share

En mening om “Skal lærere på twitter?

Skriv et svar

