Jeg er nærmest besat af tanken om QR-tags, quick response

Måske har du allerede bemærket min forkærlighed for QR-tags (ikke blot i undervisningen men helt generelt)? Jeg synes virkelig, at disse små stregkoder er en gave til os undervisere, eftersom de åbner en mulighed for at inddrage mobilen som et undervisningsaktiv.

Dette indlæg bliver et lidt attypisk et af slagsen, idet jeg ikke vil komme med de forkromede forslag selv ….. næh, jeg vil nøjes med at henvise til andres udmærkede forslag. Inden henvisningen eller linket om du vil, vil jeg dog lige ridse nogle af de muligheder op, som QR-tags giver os:

  • anderledes orienteringsløb både på skolen og i nærområdet
  • mulighed for at producere simple lommeguides fx med apps eller lydbøger
  • mulighed for at lade eleverne se relevante film på mobilen
  • anderledes boganmeldelser

Ja, som du måske kan se, er mulighederne mange – det gælder blot om, at underviseren skal se mulighederne frem for begrænsningerne. Nok om det, nu gælder det mit link til en artikel andetsteds på nettet. Du finder artiklen her.

Du kan evt. klikke her, hvis du vil lave dine egne QR-tags.

Skriv et svar

