Movie Maker – hvorfor har jeg ikke tænkt tanken før?!

En kollega og jeg pønser på at udbyde et valgfag i næste skoleår, der kombinerer faget foto med mulighederne i WEB 2.0

Det er her, at Movie Maker kommer ind i billedet. Jeg har netop siddet og leget med programmet, hvilket har resulteret i et bud på en valgfagsvideo. Jeg er af den overbevisning, at en video bedst indfanger målgruppen (8.-9. klassetrin), hvis den indeholder hurtige klip og fed musik – videoen skal i dette tilfælde også signalere ungdommelighed og ubegrænsede muligheder. Begge dele er jeg lykkedes ok godt med, synes jeg.

Mit eneste problem er, at filer optaget i Movie Maker ikke så let lader sig afspille i andet end netop Movie Maker. Jeg har ledt med lys og lygte efter en konverter, men har endnu ikke fundet en brugbar en afslagsen (den skal være online og gratis at bruge) – måske du kender løsningen. I så fald ville jeg blive svært glad for en kommentar.

Grunden til at filmen ikke er indeholdt i dette indlæg er, at den naturligvis ikke skal være på nettet før skolens såkaldte valgfagsmarked, hvor eleverne i de kommende 8. og 9. klasser præsenteres for næste års valgfagsudbud …… måske skulle man alligevel lade jer læsere se med på en snigpremiere (men bid venlist mærke i, at den video du finder her, næppe er det endelige produkt).

Share

4 meninger om “Movie Maker – hvorfor har jeg ikke tænkt tanken før?!

  1. Tak for tippet – jeg løste nu problemet på anden vis ved hjælp af dette indlæg fra http://en.kioskea.net/forum/affich-61761-how-to-convert-an-mswmm-to-other-formats

    MSWMM is *not* a video format – it is an editor/timeline/etc format which marks which video segments, transitions, captions and audio overlays you have used. A *Project* file.

    If you open .MSWMM in Windows Movie Maker it will only work if the corresponding video file exists… if you clicked Save before – that didn’t save a video, just the PROJECT.

    If the video still exists, use the File>Save Movie File… or “Save to my computer” options and it will encode the video in the way you edited it – if you did no editing just find the original video and upload that directly.

    Nyttig viden – givetvis også for andre end mig

  2. Er det det klassiske problem med at man har gemt PROJEKTET og ikke gemt som film??? For man kan da gemme film som helt almindelig avi i Movie maker.

Skriv et svar

