Delicious – utroligt lækkert

Så skete det! Du undrer dig måske over, hvad det er, der er sket? Jeg har endelig fundet ud af, hvordan man bruger webtjenesten “delicious“. Ja, jeg er godt klar over, at jeg burde have opdaget brugen af denne tjeneste long time ago – men beklager!

Hvis ret skal være ret, og skal jeg være helt ærlig? Tja, så har jeg (hvor pinligt det end lyder) kendt til eksistensen af delicious i omtrent 3 år – jeg har bare ikke taget mig sammen før nu til at sætte mig ind i sagen. Det kan godt irritere mig en hel del. Særligt nu, hvor jeg ved, hvordan tjenesten skal bruges.

Hvis du ikke kender til brugen af dette geniale web 2.0-værktøj (for her er virkelig tale om den ægte web 2.0-vare), så er det på tide, at du kommer til det, eftersom dette site uden tvivl kan spare dig for en del besvær på det hukommelsesmæssige plan.

Delicious.com lader sig bedst beskrive, synes jeg, som en online udgave af din web-browsers favoritter-funktion. Det vil med andre ord sige, at du oppe i skyen kan gemme alle dine favoritsites således, at du kan tilgå dem fra en hvilken som helst computer med netadgang – snedigt. Det eneste, der kræves er blot, at du opretter en konto, men det tager ikke mange øjeblikke. 

Derudover skal det nævnes, at sitet også åbner mulighed for at abbonnere på andre brugeres linksamlinger – lidt i stil med scoop.it, som er beskrevet her på bloggen den 6. dec. 2011. Jeg synes virkelig, at der her er tale om et web 2.0-værktøj, der indeholder nogle formidable muligheder mht. vidensdeling blandt kolleger. Jeg vil i alle tilfælde ikke tøve med at anbefale mine kolleger brugen af dette site.

Share

Skriv et svar

