Så er det snart jul som tiden går!

Da jeg påbegyndte denne weblog tilbage i maj måned, havde jeg ikke i min vildste fantasi troet, at mine skriverier ville kunne generere så mange besøg på bloggen. Jeg er ovenud lykkelig og tilfreds med de (i skrivende stund) lidt mere end 4000 besøg, som eftersidderen har haft i sit debutår.

Dette indlæg bliver pga. den stundende højtid lidt anderledes end normalt, eftersom jeg vil bruge indlægget til at reklamere for de 3 indlæg ud af ialt 69, som har givet flest besøg på Eftersidderen. Lad os begynde med 3’eren:

Det indlæg, som har givet 3. flest hits i debutåret, er med 58 hits indlægget PS – praktisk sprog. Det var måske ikke lige dette indlæg, jeg havde regnet med ville stryge ind på 3. pladsen over årets mest læste indlæg – set i det lys er det fedt, at kunne overraske (ikke mindst sig selv).

2. pladsen på listen over mest besøgte indlæg på Eftersidderen går uden tvivl til indlægget om Emat – matematiklærerens våde drøm med hele 258 visninger. Da jeg fandt sitet emat, var jeg ikke tvivl om, at jeg virkelig havde ramt en guldåre i forhold til min matematikundervisning. Jeg har (som det fremgår af indlægget) brugt sitet med succes i min egen undervisning. Derudover har jeg faktisk også afholdt en workshop for nogle kolleger omhandlende bl.a. dette rigtig fede site. De reaktioner (fra kolleger, forældre og elever) jeg har fået på i forhold til sitet, har også kun været positive.

Så skal vi til det! Det indlæg, somhar givet Eftersidderen suverænt flest besøg. Det handler om indlægget med titlen 9 smarte tricks til at optimere dine søgninger på Google. Dette indlæg har stået for rundt regnet 20% af alle de visninger (896 visninger), som Eftersidderen har haft i det forløbne år, hvilket jeg naturligvis er glad for men også lidt overrasket over. Dette indlæg er også lidt specielt i en helt anden sammenhæng, eftersom det var i dette indlæg, at webtjenesten youblisher.com også blev anvendt første gang på Eftersidderen. Sidenhen er denne webtjeneste gået hen og blevet min foretrukne pdf-fremviser, da den virker sådan lidt katalog-agtig.

Som en ekstra lille krølle på halen kunne jeg godt tænke mig at vide, om du kære læser, har haft glæde af nogle af indlæggene direkte i din undervisning eller på anden vis – smid gerne en kommentar. Tilbage er der kun at ønske alle jer læsere en god jul samt et godt og lykkebringende nytår. Eftersidderen holder pause i juledagene, men lur mig om jeg ikke er klar med et indlæg eller to i dagene op til den 31. dec. 2011.

Share

3 meninger om “Så er det snart jul som tiden går!

  1. Som du måske ved har jeg reklameret for et par af dine indlæg på min egen blog – http://www.skolestuen.blogspot.com – og det er jeg sikker på at jeg kommer til at gøre igen og igen…. for Eftersidderen er en stor inspirationskilde…. og dine indlæg bobler altid af kompetent viden og indsigt. Jeg vil også glæde mig til at følge med fortsat.
    God jul og godt nytår!

  2. Mojn,

    Mange tak for roserne – jeg bliver helt rød i kinderne. Det er super-fedt at vide, at de skriverier man går og hygger sig med, rent faktisk betyder lidt for andre. I kan være helt sikre på, at jeg også i 2012 vil holde ører og øjne åbne i forhold til nye muligheder for tjenester på nettet, som kan bruges i forhold til undervisere og undervisning med fokus lagt på grundskolen.
    Endnu en gang tak for rosenerne.

    Med ønsket om en god jul og forrygende nytår!

    – Eftersidderen

Skriv et svar

