50 GB gratis plads i skyen, SÅDAN!

Ganske som man kan finde mange muligheder for online tekstbehandling eller online regneark, så er det også muligt at finde gratis lagerplads oppe i skyen. På udenlandks kalder man fænomenet for “Online storage” – og tro mig, mulighederne er mange.

Sådan én som mig finder mulighederne med skyen ganske enestående af flere årsager:

  • Mine USB-nøgler har det med at forsvinde
  • Jeg elsker alt, som er gratis
  • Jeg er nysgerrig på nettets mange muligheder/begrænsninger

Det var 3 undskyldninger, som jeg bruger, når jeg skal forklare, hvorfor cloudcomputing lige er noget for mig. Man kunne sikkert sagtens finde på flere undskyldninger, men lad nu det ligge.

Mange kender sikkert de vante muligheder for at gemme filer i skyen. Her tænker jeg først og fremmest på dropbox og/eller skydrive. Der findes ganske givet flere muligheder – ingen nævnt, ingen glemt. Nu har jeg lige tilmeldt mig endnu en mulighed for online storage: ADRIVE.COM. Jeg er simpelthen helt høj over min opdagelse. På ADrive for man stillet intet mindre end 50 GB gratis lagerplads til rådighed oppe i skyen – det er vildt, synes jeg. Nu kan man vidst godt tillade sig at betragte USB-nøgler som værende overflødige? Jo, men USB-nøgler kræver ikke netadgang for at virke. Vis mig lige en moderne computer uden netadgang (naturligvis findes de, men de bliver vidst mere og mere eksotiske).

Share

Skriv et svar

