PS – praktisk sprog

Jeg ved det godt. Der er for DÅRLIGT! Hvad? At jeg endnu ikke har beskæftiget mig med websitet “ps – praktisk sprog“. Jeg ved egentlig ikke hvorfor, at jeg ikke tidligere har skrevet lidt om dette rigtig fede site – jeg har været bekendt med sitet igennem det meste af 2011, så jo, det er vel for dårligt.

PS – praktisk sprog er temmelig genialt, synes jeg – også for os, der ikke underviser i fremmedsprog. Sitet indeholder nemlig en relativ stor opgavebank med lærervejledning (i pdf-format), lydklip und alles. Jeg vil gerne fastslå at opgaverne spænder vidt i form og indhold, så der burde være noget for enhver smag og stil. Sitet er også brugbart for alle os, der ikke underviser i fremmedsprog, skrev jeg før. Dette mener jeg faktisk, eftersom jeg fx fandt en Jeopardy-generator via sitet, du kan se min quiz ved at klikke her eller her.

Ud over at du får mulighed for at trække opgaver fra sitets opgavebank, så indeholder sitet også et såkaldt “Elektronisk klasseværelse”, hvor man kan finde interaktive opgaver sorteret efter årstal pt. 2009, 2010 og 2011. Du får også på dette site mulighed for at være en del af et aktivt blogger-miljø, eftersom PS indholder en ret så fed weblog klik her, hvor alle lærere burde læse med og holde sig opdateret.

Share

En mening om “PS – praktisk sprog

  1. Wow! This could be one of the most helpful blogs we have ever come across on thesubject. Actually great post! I’m also an expert in this topic therefore I can understand your effort.

Skriv et svar

