Toondoo.com – indrag tegneserien i undervisningen

Den 19. oktober 2011 gjorde jeg her på bloggen reklame for et online program “pixton”, som bl.a. er indeholdt i skoletube. Pixton bruges til at lave tegneserierstriber, som udmærket kan indgå i undervisning på forskellig vis. Desværre synes jeg, at Pixton lider under det faktum at striberne ret hurtigt bliver lidt “stive” og kedelige at se på. Derfor undersøgte jeg nettet og fandt: dadaaa (fanfare) TOONDOO.COM

Toondoo  er ret nemt at anvende. Faktisk vil jeg vove den påstand, at det meste giver sig selv. Du skal oprette en bruger, hvorefter du på det nærmeste er i gang med din første serie. Lad mig bare slå fast med det samme: Programmt indeholder tonsvis af muligheder for at kreere fede striber – ja, måske endda hele albums, hvis man gider.

Her nedenfor kan du se en stribe, som jeg fik lavet i løbet af relativ kort tid. Hvis du sammenligner med striben lavet i Pixton (klik her for sammenligning) og denne, må du give mig ret i at toondoo-striben er mere sådan rigtig tegneserie-agtig:

Det eneste minus ved sitet er, at det desværre ikke understøtter æ,ø og å (det er jo et engelsk site). Hvis man kan abstrahere fra dette, er der ubetvivlsomt tale om en internet-genialitet, som virkelig vil få produktprod. til at galopere mod uanede højder i din undervisning. Prøv toondoo og døm selv!

Share

Skriv et svar

