Storyjumper.com – billedbøger i undervisningen

Kunne det ikke være sjovt at lave små billedbøger i fx danskundervisningen i indskoling/mellemtrin? Eller hvad med en billedbog i udskolingens sprogundervisning? Uanset dit svar, synes jeg, at du bør checke storyjumper.com ud.

Jeg blev for lidt tid senere opfordret til at kigge nærmere på billedbogs-værktøjet storyjumper.com – det har jeg gjort i dag. Jeg må indrømme, at jeg er imponeret over dette online-værktøjs enkle opbygning. Her er virkelig tale om et internettool, der er så simpelt at bruge, at det skriger til himlen. Sitet indeholder alle de delkomponenter, som skal bruges, når man vil skabe sine egne billedbøger fx til brug i undervisningen. Hvis man mangler delkomponenter ….. jamen så uploader man dem blot selv – simpelt og genialt.

Selve brugerfladen er også nem at gå til, eftersom det hele er bygget op omkring drag & drop. At sitet er på engelsk gør faktisk ikke noget, da det sagtens genkender bogstaver som æ, ø og å. Dette åbner selvsagt nogle muligheder i forhold til danskundervisning. Men jeg kunne nu også sagtens forestille mig sitets anvendelighed i fx begynder-sprog-undervisning.

Hvis du klikker på linket her, kan du selv bedømme Eftersidderens bud på en simpel billedbog. Det tog mig rundt regnet en halv time at producere bogen og resultatet? Tja, døm selv ……

Share

Skriv et svar

