Alle taler om det, men ingen gør noget ved det!

Det sagde den danske vittighedstegner Storm P. en gang for læææænge side om vejret. I den moderne folkeskole skal den moderne geografilærer som bekendt undervise i vejret og vejrfænomener. Hver gang vi kommer til emnet, skal jeg bruge relativt meget tid på at læse stofområdet op. Men det har jeg fundet en løsning på nu, se bare her:

Jesper Theilgaard og vejrredaktionen på DR-Nyheder har søsat en såkaldt vejr-skole. På vejrskolen får man en kort og meget informativ indføring i meteorologiens vigtigste begreber basaret på 5 små film om vejret i Danmark. Hvis man så også lige krydrer sin forberedelse med et såkaldt vejr-leksikon fra DMI – tja, så er man faktisk ret godt kørende, synes jeg. Jeg synes dog stadig, at begge tjenester ikke skal stå alene. En kombination af tjenesterne og noget litteratur vil være den perfekte kombination i min optik.

Share

Skriv et svar

