Fantastiske hjørner af internettet

Hvad sker der egentlig, når man surfer lidt på nettet efter endt arbejdstid? Ja, så risikerer man at falde over en guldgrube af læringsressourcer, som man frit kan drage nytte af i sin interaktive undervisning, hvilket faktisk skete for mig i dag. Jeg troede simpelthen, at det var løgn, da jeg stødte på websitet iUndervisning.dk

Det er efterhånden sjældent, at man støder ind i websteder som dette. Kort fortalt er dette websted et site leveret af folkeskolelæreren Troels Christensen fra Kolding, som har lagt en samling interaktive læringsressourcer ud på sin hjemmeside til fri afbenyttelse af alle interesserede. Nogle af programmer har han (så vidt jeg har forstået) selv lavet, mens andre er freeware fra nettet. Men det korte af det lange er, at her er noget for en hver smag lige fra sprog til naturfag og videre igen til skole/hjem-samarbejdet – fedt, fedt, fedt, jeg kan nærmest ikke få armene ned igen pga. mit held denne eftermiddag.

Et andet sted, som også lige kræver et par på vejen er lektiehjælpssitet frividen.dk – dette site kan jeg simpelthen ikke anbefale nok. Det er en sand guldgrube af viden, som bliver lagt frem på en meget uselvisk og pædagogisk fantastisk måde, lige til at plukke for eleverne og deres forældre. Sådan set kan sitet også med fordel anvendes af lærere, som ønsker inspiration til et givent stofområde. Det bruger jeg det selv til i et relativt stort omfang.

 

Share

Skriv et svar

