TubeChop – lidt redigering til youtube

Hvor tit har man ikke stået og bandet længden af  et youtubeklip langt væk, eftersom man kun skal bruge 20 sek. af det pågældende klip?! Det har relativt ofte været tilfældet for mig – løsningen har tit været, at jeg har præsenteret klassen for den “ubrugelige” del af sekvensen, hvorefter jeg har rettet særligt fokus på den del af sekvensen, som var relevant for min undervisning.

Dette er dog slut nu. Fremover vil jeg uden tvivl gøre flittigt brug af en lille gratis tjeneste på nettet, som sætter brugeren i stand til at klippe sekvenser ud af youtubevideo’er – ja, du læste helt rigtigt. Man kan faktisk klippe i et klip fra youtube, hvis altså man benytter sig af tubechop.com, hvilket er genialt og åbner nogle helt nye muligheder for undervisere på alle niveauer.

Er det svært at benytte tubechop? Næ, det tog mig små 5 min. at lære teknikken – det er faktisk temmelig nemt og meget ligetil. Da jeg undersøgte sitet valgte jeg at få mit klip vist som en URL-kode, der kunne kopieres til eksempelvis SMART-dokument eller en e-mail eller …

Tubechop er uden tvivl en service, som kan gøre livet nemmere for den underviser, som vil inddrage youtube og dermed også IT i undervisningen.

 

Share

Skriv et svar

