Leg med sproget i musikken

Hører du til blandt dem, der synger i badet eller nynner de store hits i bilen – så tror jeg faktisk, at lyricstraining.com lige stedet på nettet for dig. Måske har du det som mig- nogen gange kan man ikke hele teksten så noget bliver hurtigt til lidt tilfældigt mumletekst eller lalalala?!

Nu kan du så teste dine X-factorevner ud i sangens fantastiske univers. LyricsTraining vælger automatisk en sang for dig, eller du vælger en fra listen ved hjælp af søgefeltet over videoen. Det er naturligvis ikke alle videoer, de har på sitet.

Sangen går i gang, og imens ruller teksten til sangen under videoen. Ind i mellem kommer der en linje med prikker, og her er det din opgave at få skrevet dit bedste bud på hvad, de synger så hurtigt som muligt.

Hvorfor skriver jeg om netop dette site her? Jo, måske kunne netop dette site være et sjovt afbræk i den daglige sprogundervisning i fx engelsk (jeg ved ikke om der også er videoer på andre sprog end engelsk men måske ….???). Forestil dig lige hele klassen gætte med på en sang via smartboardet – jeg tror faktisk, at det kunne blive meget sjovt og lærerigt. Døm selv på lyricstraining.com

Share

Skriv et svar

